środa, 4 lipca 2012

Proste sposoby na sprzątanie ogrodu

Nowy miesiąc nowy wpis na moim blogu :) Tym razem poruszę troszkę ogólny temat dotyczący sprzątania ogrodu.

Prawdę mówiąc wszystko zależy tu od pory roku i tak np. jesienią najwięcej czasu poświęcamy na sprzątanie opadniętych liści, które są chyba zmora każdego ogrodnika :) Osobiście w ogrodzie mam kilka drzew, z których każdego dnia spadają dwa pełne wory liści. W takim przypadku bardzo przydatny staje się odkurzacz, który załatwia za nas większość pracy. Wielu z was z pewnością pokocha takie rozwiązanie ja jednak lubię spędzać czas na grabieniu liści, jakoś mnie to odpręża :)

Chcąc dbać o piękny ogród musimy pamiętać również o regularnym koszeniu trawy a ponadto podkaszaniu jej w trudno dostępnych miejscach. Po każdym koszeniu powinniśmy również zagrabić to czego nie udało się zebrać kosiarce. Oprócz trawy i opadających liści w jest jeszcze wiele innych rzeczy do sprzątania. Między innymi alejki, oczka wodne itp.



Raz w tygodniu wraz z rodzicami robimy gruntowny porządek w ogrodzie między innymi: koszenie, grabienie, sprzątanie alejek, wyrywanie chwastów. Są to konieczne sposoby aby nasz ogród był w doskonałym stanie. Ponadto kilka razy do roku zmieniamy wodę w oczku, która z czasem staje się zielonym czymś :)

Oprócz wymienionych przeze mnie sposobów na sprzątanie ogrodu, jest jeszcze wiele innych, które z pewnością pozna każdy z was po pewnym czasie:) Dowiecie się, że należy sprzątać takie rzeczy, o których nigdy byście nie pomyśleli. Mam nadzieję, że nakreśliłam wam chociaż troszkę ile pracy należy włożyć w sprzątanie przydomowego ogrodu. Już niedługo zapraszam na kolejny wpis!